Maandelijkse Challenge

CRAFTADDICTION HEEFT ELKE MAAND EEN CHALLENGE. DE LOPENDE CHALLENGE VIND JE RECHTS IN DE SIDEBAR.
DOE GEZELLIG MEE!

woensdag 16 november 2016

Vogeltjes

Vandaag mag ik jullie weer inspireren en dat doe ik met deze kerstkaart maar voor ik die laat zien heb ik helaas minder leuk nieuws.

Voor ik met bloggen begon vond ik online vriendschappen nogal eigenaardig. Inmiddels weet ik beter en zijn Nicole en ik vriendinnen door dik en dun geworden ook al woont zij in Brabant en ik in Groningen en we elkaar slechts een paar keer op de Kreadoe hebben ontmoet. 
Toen ze aan haar webshop en dit ChallengeBlog begon en mij vroeg het voor haar "te draaien" was ik zo blij een steentje bij te kunnen dragen aan haar grote avontuur zodat zij zich volledig op haar winkel zou kunnen richten. Het feest werd compleet toen ze ook besloot een designteam samen te stellen en wat is het een super leuk en lief stel - achter de schermen delen we niet alleen onze creativiteit maar ook lief en leed!
Helaas komt daar nu voor mij door omstandigheden (zie mijn eigen blog) vervroegd een eind aan en daarom is dit mijn laatste DT-bijdrage en neem ik voor onbepaalde tijd een TIME OUT...ik ga het vast enorm missen maar voor nu is dit echt het beste maar heel moeilijke besluit!

Maar nu de kaart:


De schattige Wild Robins on a branch zijn al heel vaak langsgekomen en eindelijk ben ik er ook mee aan de slag gegaan. Ik heb ze gestempeld met Memento Rich Cocoa inkt, ingekleurd met Promarkers en hier een daar een klein beetje Stickles Stardust op het cadeautje, de blaadjes en besjes gedaan.
Ook het beeldschone Frantage is weer eens van stal gehaald (ik vergeet gewoon dat ik het heb *lol*).
Let op dat je eerst van onderen begint met verhitten met de heattool en daarna pas de bovenkant anders ziet alles wit!!!!
Op de randjes van de mutsjes en de pompoms zit Flock Powder..........fluweelzacht en aaibaar!
Daarna heb ik het geheel uitgestanst met de Craftable CR1334-basic-rechthoek van MD.
Op Kraft heb ik de mal nagetekend, uitgeknipt en er onder geplakt en daarna dit geheel  met foam dots verhoogd opgeplakt.


De basiskaart is gemaakt met een DDBD-mal uit gebroken wit linnenkarton.
Het gebruikte designpapier is van wat oudere Pretty Paper Blocs : het rode is PB 7044 "Woodland Christmas" en het groene PB 7022 "Eline's Vintage Christmas Red&Green", helaas staan deze niet in de shop.
Onderaan uit Kraft en cardstock nog de muzieknotenbalk van CraftEmotions een beetje golvend opgeplakt en heel licht bewerkt met groene Stickles.
Alle randen zijn bewerkt met Vintage Photo distress inkt.
Uit MD-Snowpaper CA3104 hier en daar nog wat opgeplakte sneeuwvlokken van de Craftable CR1335.


Onder de vogeltjes zit een Magnolia-label met kersttekst van de CraftEmotion Christmas Nature Clearstamp, gestempeld met Memento Pistachio inkt. Op het label ook nog een paar heel heel kleine sneeuwvlokstempeltjes van Fiskars gestempeld met Vintage Photo. Ineens ontdekte ik dat daar precies zo'n sneeuwvlok als uit de CR1335 bij zit...geeft een leuk effect die glittervlok op de bruine stempel. Ook de kleine rondjes die uit sommige sneeuwvlokken vielen heb ik er op geplakt en zo heeft zelfs het verscholen labeltje een heel klein beetje bling als het tevoorschijn komt.
Tot slot door het oog met een rondje uit Kraft en groen designpapier een jute strik met belletjes.


Uit wit fluweelstructuur karton en perkamentpapier (vellum) Eline's Poinsettia COL1393 gestanst. De nerven op het vellum met een witte distressmarker van Tim Holtz aangezet en hier en daar ook weer wat Stickles Stardust aangebracht. In het hart zit een lichtgroene parel waar ik een dikke dot mosgroene Stickles over heb gespoten. De dennentakken uit Kraft zijn van  Memorybox maar in de shop staat net zoiets van CraftEmotions.


Voor mijn doen best een volle kaart maar gelukkig komt alles volop tot zijn recht en blijven de vogeltjes de blikvanger!

Lieve groet en hopelijk tot ziens ergens in 2017!

7 opmerkingen:

  1. Lieve Irene,
    Een echte knaller je afscheidskaartje. Maar al je creaties zijn knallers.
    Dank je wel dat je mijn onderdirectrice en mijn DT-maatje hebt willen zijn en mij zo heel mooi op weg hebt geholpen.
    Ik ga je die hard missen, maar nu heeft je naaste je nodig!
    Dikke knuffel, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw een super prachtige laatste kaart.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Irene neemt (voorlopig) afscheid met een schitterende kaart. Ik heb het droevige nieuws op haar eigen blog gelezen en leef enorm met haar mee. We kennen elkaar ook al een hele tijd...
    Nicole, succes verder met je blog en de overige DT leden. Ik geniet er steeds weer van!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaan we je creatieve en prachtige kaartjes missen de komende tijd Irene!
    Deze is ook weer zo prachtig!!! We zien je heel graag weer terug!!!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Irene het is een super mooi inspiratiekaartje ... Er is zoveel moois op te bewonderen ...
    Ik ga je ook echt missen hoor maar ... denk nu maar eerst aan je man en jezelf !
    Liefs, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een plaatje is deze kaart! Zo mooi!
    Lief dat jullie Irene 'overgehaald ' hebben tot een Time Out in plaats van er helemaal mee te stoppen. We willen deze mooie kaartjes van haar ook helemaal niet missen!
    Lieve groet,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je inspiratiekaartje is prachtig Irene met heel veel mooi's erop!
    We gaan je zeker missen maar nu gaat al je aandacht en energie naar je man en jezelf wat het allerbelangrijkste is......
    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen