Maandelijkse Challenge

CRAFTADDICTION HEEFT ELKE MAAND EEN CHALLENGE. DE LOPENDE CHALLENGE VIND JE RECHTS IN DE SIDEBAR.
DOE GEZELLIG MEE!

woensdag 15 juni 2016

Libellen op canvas.



Gezellig dat je een kijkje komt nemen op het vernieuwde blog.
Graag wil ik jullie mijn eerste werkje op een canvasdoek laten zien.
Het is een doekje van 15 x 15 cm.







Als eerste heb ik het doekje behandeld met gesso en dit goed laten drogen.
Je gebruikt witte gesso als primer.

Daarna ga je werken in laagjes. Hierdoor ontstaat het schilderij.
Ik heb eerst acrylverf gebruikt, met babydoekjes wat vervaagd, weer kleuren erbij, sjablonen gebruikt, verdunde witte gesso erop, weer kleur aanbrengen tot het resultaat zoals je het wilt.
Ook de zijkanten door laten lopen.
Tip: werk met je vingers dat is het mooiste resultaat.
De libellen heb ik eerst dun erop getekend en daarna met een iets dikkere watervaste stift.
Vond ik wel even spannend maar stap voor stap getekend.

Om de libellen heen weer dun laagje witte gesso aangebracht daarna weer wat kleur.
Hierdoor vervaagd de achtergrond een beetje en springen de libellen er mooi uit.
Met witte watervaste stift de libellen ingekleurd.
Met witte inkt heb ik spatjes aangebracht.
Als laatste met een mal en witte watervaste stift de cirkels getekend.

Uiteraard laat je na iedere laag je werkstuk even drogen.
Dit kan aan de lucht maar meestal wil je verder en gebruik je de heat-tool.

Hieronder een kleine collage om de stappen / lagen beter te kunnen zien.
Bedenk dat ieder doek dat je maakt anders is en je zelden een zelfde kan maken en daardoor is iedere creatie uniek. 



Het is super leuk en spannend om te doen, ik ga er zeker meer maken.
Het doek in een lijstje geplakt.



Artikelen die ik voor deze creatie gebruikt heb plaats ik hieronder met een link naar de webwinkel van CraftAddiction.
Mocht het er niet bij staan kunt u uiteraard altijd contact opnemen met de winkel.

Acrylverf is in vele kleuren te verkrijgen dus kan je je eigen kleuren combinatie maken.
CraftAddiction heeft ook veel keuze in mixed media artikelen dus ga eens kijken op de site.

Het zou leuk zijn als ik met dit schilderijtje je op ideeën heb kunnen brengen om ook eens met mixed media een creatie te gaan maken.
Tot de volgende keer.
Hobby groeten, Alice.

De door mij gebruikte artikelen zijn: 




 gesso    acrylverf    heat tool     mat    cirkels     mal    canvas

9 opmerkingen:

  1. Super gaaf zeg mijn handen gaan jeuken als ik deze prachtige creatie zie, om ook aan de slag te gaan, fijne dag.
    GROETJES ADA

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ada, dat hoop ik dus te bereiken, andere mensen jeukende handen te geven haha.
      Hobby groeten, Alice

      Verwijderen
  2. Wat super, super mooi Alice ... Bij het zien van deze prachtige creatie heb ik zeker heel veel zin gekregen om ook met deze leuke materialen aan de slag te gaan ....
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Odette, gewoon lekker doen heerlijk verslavend. Liefs Alice

      Verwijderen
  3. Hoi Alice,
    wauw, dit is echt wel heel heel super mooi!!! Ja echt verslavend werkt dit hé om te maken.
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig canvas! De libellen zijn echt prachtig. Liefs, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen